Vyhľadávanie:

Ako pokračuje výstavba rýchlostnej cesty R2 Košice (Šaca) - Košické Oľšany

Ako pokračuje výstavba rýchlostnej cesty R2 Košice (Šaca) - Košické Oľšany

V lete minulého roka sme zverejnili prvý článok k výstavbe rýchlostnej cesty R2 Košice (Šaca) – Košické Oľšany pod názvom   Ako bude vyzerať križovatka Ľudvíkov Dvor . Odvtedy uplynulo viac ako pol roka a tak sme boli zvedaví, čo nové sa udialo počas jej výstavby , ktorú Národná diaľničná spoločnosť rozdelila na dva úseky: I. úsek Košice (Šaca) – Haniska s dĺžkou 6,8 km a II. úsek Košice (Juh) – Košické Oľšany s dĺžkou 14,2 km. Pozrite si aj video z výstavby z tohto mesiaca.

Ako prvý sa začal stavať II. úsek s cieľom vytvoriť spolu s diaľnicou D1 juhovýchodný obchvat mesta Košice a zároveň prepojiť diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4, ktorá nás spája s dialničnou sieťou Maďarska. Dokončením tohto II. úseku zároveň dôjde k redukcii hustoty premávky v samotnom meste.

 

I. úsek rýchlostnej cesty R2 Košice (Šaca) - Košické Oľšany sa ešte nezačal stavať. V súčasnosti je spracovaná dokumentácia pre stavebné povolenie a pripravuje sa súťaž na zhotoviteľa stavby. V prípade, že stavba získa povolenie a ukončí sa súťaž na zhotoviteľa stavby, je možné očakávať začiatok realizácie stavby. Náš odhad je, že začiatok výstavby I. etapy, ak všetko pôjde bezproblémovo a stavba bude i finančne pokrytá, bude koncom roka 2026.

II. úsek Košice (Juh) – Košické Oľšany je v súčasnosti pod drobnohľadom vedenia Ministerstva dopravy a výstavby SR a Národnej diaľničnej spoločnosti. Tento úsek patrí medzi kľúčové investície do cestnej infraštruktúry na východnom Slovensku a mal by byť odovzdaný do užívania ešte v tomto roku (Národná diaľničná spoločnosť nedávno požiadala Ministerstvo dopravy a výstavby SR o zmenu predpokladaného ukončenia stavby, a to do decembra 2025).

Na tomto úseku je potrebné ešte dokončiť podkladové a konštrukčné vrstvy vozoviek na hlavnej trase a na odpočívadle Valaliky. Pracuje sa i na mostných objektoch, prebieha armovanie, debnenie a betonáž ríms. Osádzajú sa stĺpy, výplne protihlukových stien a ukladajú sa betónové zvodidlá do stredného deliaceho pásu. Súčasne sa realizuje aj kanalizácia rýchlostnej cesty a drenáž násypu na konci úseku.

Koncom minulého roka bola spustená do prevádzky časť dôležitej križovatky Košice (Juh) a začali sa práce na jej nových vetvách. Do užívania boli odovzdané aj dva mosty ponad budúcu R2. Jeden most vedie smerom k miestnej čističke odpadových vôd a druhý most sa nachádza medzi košickou mestskou časťou Krásna a obcou Nižná Hutka. Realizácia mosta bola nevyhnutná pre samotnú výstavbu rýchlostnej cesty R2, ktorá sa s pôvodnou cestou križovala.

Pri výstavbe R2 sa myslí aj na ekologické aspekty výstavby. Minulý rok sa začali práce súvisiace s revitalizáciou mokrade pri obci Valaliky. Mokraď má rozlohu viac než 52-tisíc štvorcových metrov a je dôležitým prírodným ekosystémom, ktorý stabilizuje klimatické podmienky v regióne, pomáha zadržiavať vodu v krajine a zachováva biologickú rozmanitosť.

Výstavba R2 Košice Šaca - Košické Oľšany (video február 2025)

Pohľad na stavbu rýchlostnej cesty R2 v úseku Košice, Šaca - Košické Oľšany (2. úsek) o celkovej dĺžke 14 261 m. Rýchlostná cesta vytvorí obchvat mesta Košice a odvedie tranzitnú dopravu mimo Košíc. Stavaný úsek rýchlostnej cesty R2 začína v križovatke Košice - Juh, kde sa napája na už postavenú rýchlostnú cestu R4 Košice – Milhosť a končí v križovatke Hrašovík, kde sa kríži s cestou I/19 a následne napája na diaľnicu D1 Budimír - Bidovce.

Nové úseky diaľníc plánované v roku 2025 (video január 2025)

V roku 2025 sa otvorí najviac kilometrov diaľníc za posledné desaťročie. Celkovo sa plánuje otvoriť 5 nových úsekov s dĺžkou 47 kilometrov.

Ďalšie články

Oceľ nesmie zmiznúť z Európy

Pred chvíľou sa skončila demonštrácia v Bruseli, ktorú organizoval industriAll s podporou Európskej oceliarskej asociácie (EUROFER).

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...