Vyhľadávanie:

Aby bola jazda bezpečná

Aby bola jazda bezpečná

Neskorá jeseň a začiatok zimy sú charakteristické hmlou, ale aj uplakaným počasím, sprevádzaným nielen prudkým výkyvom denných a nočných teplôt, ale aj výdatnými zrážkami.

OSVETLENIE
V prvom rade by sme mali skontrolovať osvetlenie vozidla a preventívne vymeniť žiarovky, ktoré už dosluhujú.

STIERAČE
Mimoriadne dôležité sú stierače. Preto neváhajme s výmenou gumených líšt. Určite sa nám to vyplatí a odmenou bude nielen dobrý výhľad zo štvorkolesového miláčika, ale aj bezpečnejšia jazda. V tejto súvislosti sú veľmi dôležité ostrekovače predného a zadného skla. Sú spoľahlivé len vtedy, ak im venujeme dostatočnú pozornosť. Dbáme na dostatok kvapaliny v nádržke ostrekovača a občas ju doslova "vystriekame", aby sa nám nevytvorili usadeniny, ktoré môžu neraz zapchať trysky ostrekovača. Ak sa nám to stane, opatrne ich vyčistíme špendlíkom. Pozor, aby sme nánosy nezatlačili dovnútra. Trysky majú smerovať do stredu plochy, na ktorej pracuje stierač. Ak sa nám ohlásia prvé mrazy, nezabudnime naliať dostatočné množstvo nemrznúcej zmesi.

DÁŽĎ A PRVÝ SNEH
Najnebezpečnejšia vozovka je na začiatku dažďa a sneženia. Na povrchu cesty sa z kvapôčiek vody, prachu, niekedy i oleja, vytvára klzká emulzia. Preto obmedzíme rýchlosť a maximálne zvýšime opatrnosť. Nesmieme zabudnúť, že na mokrom a už málo zasneženom povrchu vozovky sa predlžuje brzdná dráha. Preto si vytvorme bezpečnú vzdialenosť medzi vozidlom idúcim pred nami. Nebezpečné sú vyjazdené koľaje, kaluže vody, ale i prvý sneh. Neraz môžu spôsobiť pre vodičov iste známy aquaplaning a šmyk. Najlepšie je sa takýmto miestam vyhnúť. V prípade, že vám to situácia nedovolí, nespanikárte (vozidlo v takomto prípade nebrzdí a je neovládateľné) a volant držte v priamom smere, nesnažte sa korigovať smer, nebrzdite a nepridávajte.

HMLA
Niekedy nás doslova náhle prekvapí. V takomto prípade nestačí len rozsvietiť hmlovky, ale bezpodmienečne znížiť rýchlosť. Mnohí skúsení vodiči odporúčajú v hustej hmle nechať sa viesť pred nami idúcim vozidlom. Platí tu však zásada dostatočného odstupu, aby sme včas vedeli zabrzdiť. Najnebezpečnejším manévrom v hmle je predbiehanie. Nemali by sme sa púšťať do hazardných manévrov, ktoré môžu skončiť tragicky a vôbec nám neprinesú veľký časový posun v jazde.

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...